szarnyk

Members
  • Content count

    22
  • Posts on chatbox

    9
  • Donations

    0.00 PLN 
  • Joined

  • Last visited

  • Time Online

    11g 17m 34s

Community Reputation

17

6 warning points


Restrictions being applied:
  • Content moderated

About szarnyk

Members
  • Rank

About user

  • Gender
    Mężczyzna
  • Favourite server
    BaseBuilder

Recent Profile Visitors

191 profile views
  1. Jak macie się kłócić pod poradnikiem, to idźcie kłócić się na pw czy coś.
  2. Witam wszystkich! W tym poradniku chciałbym przedstawić wam dwie części. W części pierwszej znajdują się podstawowy base buildera, a w drugiej części bazy do których wejście znała nieliczna część osób. Postanowiłem, więc niektóre bazy wam przedstawić.Do prawie każdego punktu typu Pixel, postaram się dorzucić jakiś zrzut ekranu. Poradnik nie jest tylko dla początkujących, mam nadzieję, że każdy będzie tutaj w stanie znaleźć coś dla siebie 🙂 CZĘŚĆ 1 Na Base Builderze do budowania używamy: E - Poruszamy klockami, R - Obracamy klocki, G - Blokujemy/Odblokowujemy klocki, Lewy przycisk myszy - Oddalamy klocki, Prawy przycisk myszy - Przybliżamy klocki. Na samym początku chciałbym podać bindy, które są mi bardzo pomocne oraz wielu innym osobom. bind klawisz sm_respawn - Bind pozwala nam na ponowne zrespienie np. w momencie gdy wpadniemy do surfa, a nie chcemy psuć swojej bazy aby wyjść. bind klawisz sm_shop - Bind pozwala na szybkie włączanie sklepu dzięki czemu jesteśmy w stanie szybciej kupić dany przedmiot. Tutaj mamy 3 bindy, które pomagają w bazach, które potrzebują dokładniejszego zaangażowania lub coś w tym stylu. Ja osobiście używam tych bindów dosyć często, więc je również wam polecam. bind klawisz "sensitivity (wasze sensitivity)" bind klawisz "sensitivity 0.1" bind klawisz "sensitivity 0.01" Zacznijmy więc tłumaczenie podstaw, a więc tak: Czym jest spowalniacz? Spowalniacz jest to przeszkoda, która spowalnia zombie próbujące wejść do naszej bazy. Najmniejszy spowalniacz może być na maksymalnie cały model. Czym w takim razie jest pixel? Pixel również jest spowalniaczem, ale trudniejszym do przejścia. O co chodzi ze stand upem? Co to jest? Stand up, nie jest to nic innego jak zwykły pixel, który jest po prostu w innym miejscu niż standardowy. Stand up znajduje się nad nami i przechodzimy go w sposób prawie identyczny jak zwykły pixel. Co oznacza pojęcie kwadrat? Kwadrat to najczęściej 4 sufity równo ze sobą połączone. Wchodzić do kwadratu możemy od góry i od dołu zależy w jaki sposób go zbudujemy. Czym jest Mrygawa? Już tłumaczę! Mrygawa jest to najtrudniejszy pixel z jakim możemy mieć do czynienia na base builderze. Mrygawę można najczęściej rozpoznać po tym, że miga. Skoro jest ona najcięższym pixelem to musi być jakieś ale. Niestety, ale źle zbudowana mrygawa nie będzie nam działać. Tak działa ona na każdej mapie, ale jeżeli ktoś nie może jej przejść oznacza to, że jego umiejętności przechodzenia pixeli na to nie pozwalają lub wykonał ją w zły sposób. Co oznacza pojęcie dach na 0, kwadrat na 0 lub inne tego typu rzeczy? Oznacza to, że jeśli jest np. dach na 0, nie jesteśmy w stanie podskoczyć. Co w takim razie jeżeli jest kwadrat na 0? Gdy kwadrat jest na 0 i stoimy w środku niego nie jesteśmy w stanie się w nim poruszać. Jedyne co możemy w nim robić to skakać i kucać. Czym jest bhop nie muszę raczej tłumaczyć, ponieważ chyba każdy to zna. Wspomnę tylko, że na base builderze znajdują się bazy, do których wymagany jest bhop. Tutaj mamy podobną sytuację jak z bhopem. Jest to surf, tryb surf raczej każdy również zna. Na Base Builderze różni się on tym, że jest używany do więżenia zombie, w momencie gdy nie przejdą jakiegoś pixela lub nie wejdą komuś do bazy. Należy jednak pamiętać, że jeżeli źle ustawimy jakiegoś surfa, będzie można z niego wyjść! Skanowanie nie jest to zabijanie przez ściany jak się już niektórzy domyślają. Jest to nic innego jak zabijanie graczy przez niezabezpieczone dziury w ich bazach. Skracanie jest to wchodzenie do czyjejś bazy w sposób łatwiejszy np. gdy nasz kolega zepsuł bazę i nie musimy przechodzić pixela tylko przechodzimy nad nim. Wtedy dochodzi do tak zwanego skrócenia bazy. Na załączonym obrazku można zauważyć pixel, który da się skrócić. Wystarczy ustać lekko z lewej strony po czym przejść do prawej i przytulić się do ściany i już pozostaje nam nic innego jak wejść do środka bazy. Miejsce zrobione przez nas przez, które my ani zombie nie mamy możliwości się przecisnąć jest nazywane potocznie Headshotem w skrócie Hsem. Miejsce to pozwala na strzelanie do zombie z bezpiecznego punktu tak, aby nie mogły one nas zabić. Należy jednak pamiętać, że jeśli będziemy zbyt blisko zombie, mogą one nas uderzyć nożem, a nawet doprowadzić nas do śmierci. Przechodzimy teraz do najtrudniejszej rzeczy w części pierwszej. Jest to pixel na minus. Dużo osób boryka się z problemem w jaki sposób się go robi i w jaki sposób się go przechodzi. Nagrałem krótki materiał na którym pokazuje w jaki sposób można go zrobić i przejść. Omówię go też również słownie aby było trochę łatwiej zrozumieć. Tak jak widać na materiale biorę dwie ściany przysuwam je do siebie tak abym nie mógł się ruszać, czyli robię je na 0. Zaczynam przesuwać je w moją stronę tak, abym w pewnym momencie mógł się ruszać w środku, ale gdy z nich wyjdę nie będę w stanie do nich wejść. Aby wejść do środka ponownie, należy zwyczajnie przejść jedną scianke tak jak pixel. Zapytacie zapewne, którą ściankę? Należy więc przejść tą bardziej wysuniętą. Do robienia owych pixeli na minus używam bindów na zmniejszenie sensitivity, które podałem na początku poradniku. Na sam koniec części pierwszej, wrzucam wam tutaj filmik z podstawową bazą, która na początek jest wystarczająca aby przetrwać kilka rundek. Należy jednak pamiętać, że im mniejsze pixele robimy, tym baza staje się trudniejsza do wejścia dla nas jak i zombie. CZĘŚĆ 2 Przechodzimy teraz do części drugiej w której przedstawię wam kilka mniej znanych baz. Sposób ich budowy oraz wejścia. Baza Pierwsza Polega na wybiciu się z surfa do góry tak jak robiliśmy to wszyscy na trybie surf. Baza Druga Polega ona na wskoczeniu na surfa, zjechaniu z niego i w momencie gdy spadamy pod klocek, który tak jakby nie umożliwia nam stanie zaczynamy scrollować czyli robić bhopa. Baza Trzecia Polega ona na przejściu pixela na surfie, którego wielkość ustalamy na początku. Wszystko jest dokładnie pokazane na materiale. Baza Czwarta Polega na przejściu pixela na minus, abyśmy nie spadli do surfa tylko niżej. W momencie gdy spadniemy na podłogę, nie na surfa idziemy do końca i wskakujemy do naszej bazy. Baza Piąta Nie wiem w jaki sposób mogę wytłumaczyć te bazę, wydaje mi się, że jest to wystarczająco pokazane na filmie. W pewnym momencie filmiku zaczyna przycinać przez 3/4 sekundy za co bardzo przepraszam. Mimo to i tak widać jak zbudować ową bazę. Wszystkie materiały wideo, gify, zdjęcia przedstawione w poradniku zostały stworzone przeze mnie. Mam nadzieję, że poradnik się wam spodobał i przyniósł nową wiedzę na temat base buildera. Bazy przedstawione w części drugiej nie muszą być zbudowane idealnie tak jak na filmie.
  3. Nick: say Twój SteamID: STEAM_1:0:498662929 Serwer: Base Builder. Dodano do 9 czerwca. (~Joziu)
  4. Wkońcu znalazł się ktoś, kto wkońcu nauczył mnie grać na BB, WIELKIE DZIĘKI ! ❤️
  5. Witam, chciałbym przedstawić wam w jaki sposób można przechodzic pixele w trybie base builder. 1.Co musimy zrobić to wpisać komendę viewmodel_presetpos 1 w konsoli. 2.Przygotowujemy taką budowlę: https://imgur.com/a/ssQDfMY 3.Wskakujemy na pixel z CTRL po czym ustawiamy celownik w następujący sposób: https://imgur.com/a/nAmyYqJ 5.Teraz przechodzimy pixele na punkt, które widać na obrazku u góry.